FACIT.com i samarbete med Gröna Bilister!

Vi på FACIT.com är väldigt glada och stolta över vårt samarbete med Gröna Bilister. I dagens samhälle vill alla dra sitt strå till stacken för att värna om miljön. Bilindustrin gör också sitt och Gröna Bilisters pressansvarige Mattias Goldmann gör definitivt sitt för att dra sitt strå till stacken. Goldmann har utsetts till  tredje tyngsta lobbyist alla kategorier av riksdagen själva!  På Gröna Bilisters sida hittar du nu vår ”Miljöbilsväljare” uppe till höger. Här kan man lätta navigera sig till den miljöbil som passar ens egna behov och sedan se vilka miljöbilar som är på kampanj just nu.

Gröna bilister

Vårt provkörningsevent på Solvalla

Den femte juni var det Världsmiljödagen och då bjöd vi tillsammans med Gröna Bilister in till ett provkörningsevent av elbilar och plugin-hybrider. Platsen var Solvalla där STCC hade hyrt in sig och därför fanns en fin nyasfalterad STCC-bana på travbanan. Till detta event kom över 40 olika företag, bilpooler och myndigheter. Särskilt intressant just nu med miljöbilar är supermiljöbilspremien som finns att hämta ut hos staten just nu. Andra som var på plats och som körde bil med stora leenden på läpparna var våra bloggare. Representanter ifrån dom olika bilmärkena var bl a produktchefer, säljare och marknadsansvariga.

Är du intresserade av att göra ett event med oss? Tveka inte slå oss en signal redan idag så kan vi börja planera på en gång!

Kontakta vår VD Victor Dahlborg och börja planera redan idag.

Mail: victor.dahlborg@facit.com